Bezár
Kezdjük az alapoktól! – 9 lépés, ha babát szeretnél!

Kezdjük az alapoktól! – 9 lépés, ha babát szeretnél!

A gyermekvállalás egy felemelő és egyben életre szóló csoda. A 21. századi életritmus, a nőkre szabott társadalmi elvárások és lehetőségek, valamint a mindennapos stressz azonban nem kifejezetten kedvez a teherbeesésnek. Akkor is több hónapos várakozás előzheti meg a terhességi teszten megjelenő két csíkot, ha egyébként a fogantatásnak nincs semmiféle egészségügyi akadálya. 

Választhatod az ovulációs teszteket, kiszámolhatod a saját termékenységi ciklusodat, mérheted a hőmérsékletedet, végezhetsz medencetájéki izmokat megdolgoztató tornát, de mielőtt rálépnél a tudatos babatervezés ezen ösvényére, próbálj ki pár természetes dolgot, amik fokozhatják a fogantatás esélyét. 

9 dolog, amit érdemes betartanod, ha babát szeretnél

1. Hagyj fel az alkoholfogyasztással! – Nem csupán a termékenységre van negatív hatással, de korai vetélést is okozhat, ezért a legjobb, ha teljesen elhagyod.

2. Tedd le a cigarettát! – A dohányzás köztudottan káros az egészségre, így tehát nem meglepő, hogy a termékenységet is csökkenti. Hatását – főként az ivarsejtekre -, még a leszokást követő három hónapban is képes kifejteni.

3. Kerüld a mesterséges édesítőszereket! – A vércukorszint befolyásolásával a hormonális egyensúlyra is hatással vannak.

4. Csökkentsd a koffeinbevitelt! – A koffein a petevezetékre, azon belül is vélhetően a csillószőrök mozgására  negatív hatással lehet*, ezért lehetséges, hogy a napi 4-5 kávét fogyasztó nők nehezebben esnek teherbe. Amennyiben nem tudod elképzelni életedet koffein nélkül, úgy csökkentsd le 2-300 mg/ napra a mennyiséget. 

5. Ne egyél transzzsírokban gazdag ételeket! – Összefüggés lehet a transzzsírok fogyasztása és a peteérési zavarok között. 

6. Érd el az optimális testsúlyodat! – A teherbeesésnek nem kedvez se a túlsúly, se az alultápláltság. Nem kell természetesen topmodell alkatra törekedned, csupán az egészséges testzsírszázalék elérésére.

7. Válaszd a sötétebb színű zöldségeket! – A brokkoliban, a spenótban és más hasonló tónusú zöldségekben magas a B-vitamin és a folsav tartalom. A megfelelő folsav-ellátottság fontos egyes fejlődési rendellenességek megelőzése szempontjából. ***

8. Egyél teljes kiőrlésű gabonából készült ételeket! – Rengeteg bennük az antioxidáns, a vas és a folsav, valamint optimalizálják az inzulinszintet.****

9. Használj olívaolajat! – A benne lévő egyszeresen telítetlen zsírsavak szerepet játszanak a gyulladáscsökkentésben. Egy gyulladásos góc akár az ovulációt is megzavarhatja.

Légy türelmes, próbáld kerülni a stresszt, és élvezd párod társaságát!

* Sean Ward amerikai élettani orvos a Nevada Egyetemen végzett kutatása alapján (Der Spiegel, 2011.08.01.)  

*** A folsav egy vízben oldódó B-vitamin, ami megtalálható például a spenótban vagy épp az olajos magvakban. A várandósságkor érdemes kiegészítő folsavbevitellel támogatni a fejlődő magzat egészségét, hiszen többek közt csökkenti a velőcső-záródási rendellenesség kialakulását. Az ajánlott napi mennyiség 400-800 mikrogramm között van, és már a tényleges teherbeesést megelőző egy-két hónapban, egészen a várandósság harmadik hónapjáig érdemes a plusz mennyiséget szedni. 

**** A teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztása csökkenti a gyomorürülés gyorsaságát és lassítja a glükózfelszívódást, ami kedvezően hat az étkezés utáni glükóz- és inzulinszintre – olvasható a Semmelweis Egyetem honlapján.

A cikk a Bayer Hungária Kft., az Elevit Complex forgalmazója  megrendelésére készült.

CH-20230227-60

Bezár