Alig várod, hogy megoszthasd szeretteiddel a nagy hírt: kisbabátok lesz?! Hogyan teszed ezt? Kizárólag személyesen? Telefonon vagy üzenetben? Esetleg a teljes ismeretségi kör számára látható módon, a social media felületeiden? Örülsz, ha végigkísérik az ismerősök a várandósságod, majd a kisbabás élet minden fontos momentumát? A közösségi média egyértelműen átszövi babás mindennapjainkat (is).
Mindenki másképp éli meg a család bővülésének örömteli eseményét — és mivel igen eltérőek a családok social media fogyasztási szokásai is, nem meglepetés, hogy másként vélekedünk a babáról készült fotók social térben való megosztásáról. A Be Social által készített tematikus felmérés során több mint 5000 (leendő) anyuka válaszolt social médiával kapcsolatos kérdésekre, melyek többet között azt firtatták, hogy tenne-e ki képet a kicsiről, milyen célokra használja a várandósság során a közösségi platformokat, csatlakozik-e csoportokhoz, kér-e ill. ad-e tanácsokat fórumokon.
Bővül a család!
A várandósság hírét kb. 50-50%-ban szeretik megosztani az anyukák a hírfolyamukban — derült ki a kutatásból. A válaszadóknak nagyobb része, kb. háromnegyede viszont inkább kevésbé tartja helyénvalónak a sok kisbabákról feltöltött fotót.
Fontos a tudatosság és a picik jogai?!
Megmosolyogtató szituációs képek? Az ilyenekről készült fotók megosztásával 70% egyetért, azonban kiderült, hogy mindösszesen 25%-uk figyel arra, hogy a babákról, gyerekekről készített képeket csak közvetlen ismerősökkel ossza meg. 100 válaszadóból mindösszesen 8 anyuka figyel arra tudatosan, hogy gyermeke később se érezze magát kényelmetlenül anyukája közösségi médiájában megosztott képek miatt. Arról, hogy miért ennyire fontos a picik jogainak tiszteletben tartása, itt olvashattok bővebben!
Egységben az erő és a tudás!
3-ból 2 leendő anyuka már a babatervezés szakaszában csatlakozik kismamás csoportokhoz, közel ugyanennyien fordulnak bizonytalanságuk esetén babás-mamás csoportokhoz, fórumok tagjaihoz. Mindig vannak, akiket idegesít és elutasítják (40%) más anyák tanácsait, mondván ahány ház, annyi szokás, ahány baba, annyi módszer, de 60% így is szívesen fogadja más anyukák véleményét különböző gyerekes felületeken.
Social shopping?
A közösségi médiában remekül lehet tájékozódni, sőt, akár ténylegesen vásárolni is! Az anyukák közül pedig sokan szívesen ki is használják ezt a lehetőséget: sokan először csak begyűjtik az infókat — a válaszadók fele szívesen tájékozódik ilyen módon —, mások utána egyes csoportokban és a Marketplace-en meg is vásárolják a szükséges holmit.
A cikk az Elevit Complex forgalmazója, a Bayer Hungária Kft. megrendelésére készült.
L.HU.MKT.CC.24.06.2020.2305